Фільтри для дизельного пальногоТермін експлуатації дизельного двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) багато в чому визначається якістю пального, що використовується. Пальне навіть високого ступеня очищення може містити шкідливі домішки, соті частки яких прискорять вихід вузлів паливної системи з ладу. Для мінімізації збитків, завданих транспортним засобом забрудненою соляркою, застосовують різноманітні паливні фільтри (ПФ).

Навіщо дизельним двигунам фільтр?

Компоненти паливного насоса високого тиску (ПНВТ), що нагнітають тиск у форсунці, мають зазори до сотих часток міліметра. Попадання з-поміж них частинок, близьких за габаритами до цих величин, порушує працездатність агрегату. Тверді домішки в солярці (частинки пилу, крупинки піску, парафінів, сірки, фарби чи іржі) порушують функціонування ДВЗ.

Наслідки спалювання неочищеного пального:

  • неефективне згоряння або підвищена витрата ДП через нерівномірність розпилення внаслідок забруднення форсунки;
  • затруднений запуск двигуна, особливо за низьких температур;
  • падіння потужності двигуна;
  • прискорений вихід вузлів паливної системи з ладу.

Ефективну та тривалу роботу ДВЗ гарантують якісне видалення домішок та своєчасна заміна розробленого відповідно до вимог ПНВТ фільтра. Він встановлюється між паливним баком та насосом високого тиску, який подає дизпаливо до форсунки, після вироблення ресурсу – замінюється на новий.

Як влаштовано фільтр?

ПФ складається з корпусу, штуцерів і фільтруючого елемента або кількох. Оболонки бувають розбірними та монолітними, можуть складатися з: кришки, ущільнювача або прокладки, притискної пружини, на її дні може бути клапан видалення забруднень.

  1. Фільтр початкового очищення - це сіточка (зазвичай металева), яка встановлюється на горловину бака.
  2. Друга ступінь – сіточка на виході з бака – не пропускає забруднювачі у паливну систему.
  3. Третя – фільтр грубого очищення – представлений сіткою-відбивачем із прокладкою, виготовленою переважно з пароніту. Завдяки герметичній конструкції він не пропускає забруднену рідину у внутрішню магістраль

Фільтр тонкого очищення – нескінченний спіральний V-подібний паперовий елемент, що має мікроскопічні отвори діаметром 2 – 6 мкм.

Другий і третій зразки на техніці з малопотужними силовими агрегатами можуть бути відсутніми.

У пристрій ПФ можуть входити:

  • Нагрівач або система підігріву дизпалива – полегшить запуск двигуна за негативної температури.
  • Сепаратор або мембрана для збирання води.

Моделі з мембраною мають чашеподібний низ для збору води, часто – датчик її рівня, які додатково захищають вузли ПНВТ від перегріву та передчасного зношування, адже насоси використовують пальне як мастило.

Основні типи дизельних фільтрів

ПФ розділяють за ступенем видалення твердих домішок із пального, типу корпусу, виконання. За будовою вони бувають:

  • Одноступінчастими.
  • Багатоступінчасті - високоефективні, мінімум з двома ступенями фільтрації.
  • Паралельними – відрізняються великою активною площею.

Фільтруючі елементи містяться в полімерні (пластикові) або металеві корпуси. Їхні корпуси бувають нерозбірними – одноразовими або розбірними – передбачають заміну зношеного компонента.

За типом виконання бувають вставними, картриджними – склянка із замінним витратним елементом і накручуваними – впроваджується в паливну систему завдяки різьбовому з'єднанню. Мають кришку із прямим або кутовим фланцем.

У дизельних двигунах можуть встановлювати фільтри чотирьох типів очищення:

  • Попереднього – сітка у паливозаправній горловині – виключає попадання великих частинок усередину її під час заправки.
  • Початкового – сіточка, що запобігає проникненню забруднень у внутрішню паливну магістраль.
  • Грубого - сітка для захисту ПНВТ від великих частинок фарби, піщин, іржі.
  • Тонкого очищення – захищає форсунку та насос від найдрібніших включень.

Забруднення під час проходження крізь ПФ залишаються у ньому, тому його потрібно періодично змінювати, зазвичай після певного пробігу. Частота заміни вказана в інструкції з експлуатації силового агрегату.

Сільськогосподарські та вантажні транспортні засоби з малопотужними двигунами оснащені бачками з подачею дизпалива самопливом – соляра рухається до насоса високого тиску під дією сили тяжіння. При низьких температурах та малій різниці у висоті між баком та фільтром можливе припинення подачі дизеля внаслідок забивання отворів паперового компонента частинками парафіну. Для виключення такої ситуації потрібно вчасно переходити на зимове пальне – зі збільшеною плинністю, добавки якого запобігають росту кристалів парафіну.

На що звернути увагу у процесі вибору фільтра для ДП

При покупці фільтра для дизпалива враховують конструкційні особливості силового агрегату транспортного засобу. Звертайте увагу на:

  • Пропускну здатність, ступінь фільтрування повинні відповідати параметрам оригіналу.
  • Якість паперу – у дешевих екземплярах ворсинки можуть відокремлюватися та потрапляти всередину насоса високого тиску.
  • Щільність намотування – економія виробника на матеріалі може знизити якість видалення домішок.
  • Тип відсіву: середній, номінальний, абсолютний.

Часто для покупки фільтра достатньо назвати марку автомобіля або тип встановленого у транспортному засобі двигуна.

Рекомендуємо купувати оригінальні витратні матеріали – із серійним номером на упаковці.